Hakuna Matata (Geen zorgen!) - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Gregor Dobbelstein - WaarBenJij.nu Hakuna Matata (Geen zorgen!) - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Gregor Dobbelstein - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata (Geen zorgen!)

Door: Gregor

Blijf op de hoogte en volg Gregor

26 November 2005 | Kenia, Nairobi

Hallo!!!

hahahaha.. Om maar meteen met een citaat van de Lion King te beginnen, Hakuna Matata ('geen zorgen'), t gaat hier heel goed. Hakuna Matata is trouwens swahili, de taal (of van de talen) die ze in heel Zuidelijk Afrika spreken, Simba (1 van de hoofdrolspelers uit de musical/tekenfilm) betekent trouwens 'leeuw', ter info. Misschien leuk als je bij weekend millionairs op de stoel zit!

Wat ik wel al gemerkt heb., is dat het redelijk moeilijk is om een internet caf'e te vinden in deze regio's.. En mobiel bereik laat ook soms te wensen over! Life in the bush ;)

Schrijf momenteel vanuit Nakura, in Kenya. Eerste keer sinds aanvang van de reis dat we in redelijk westers gebied zitten. Tot nu toe was de reis erg indrukwekkend, zoals verwacht. Alhoewel we niet altijd mooi weer hebben, schijnt de zon net meestal op de juiste momenten. Beetje brak van gisterenavond, maar ja...
De groep wordt steeds leuker, en ik heb mijn favourite positie weer ingenomen, de underdog (hahaha). Werkt altijd uitstekend voor mij.

Mensen zijn hier over het algemeen heel arm. Maar daarentegen wel altijd heel vriendelijk en vrolijk, en optimistisch. Kunnen we zeker iets van leren (of op zn minst ik..)

Even kort tot nu toe, zie ook de foto's die ik hierna probeer toe te voegen.
De heenreis was heel voorspoed, heel gaaf KLM toestel (B777, sorry.. :D). Nog over Venetie gevlogen, mooie foto's gemaakt, vervolgens Zuid Italie, Libie, Sudan, en tenslotte Nairobi, Kenya. Bij aankomst was het al donker, maar dat is niet zo erg want dit soort steden zijn niet echt heel tof.

Dinsdag wat gewandeld (aapje fotograferen, etc), acclamatiseren aan de omgeving/klimaat, alles in het teken van warmlopen voor het grotere werk.

Woensdag een eerste hoogtepunt, nl een stop op de evenaar. Indrukwekkend hoe gedemonstreerd werd hoe water andersom ronddraait (in een trechter) op het zuidelijk halfrond), dan op het noordelijk halfrond (in on experiment 40 m verderop!) Als techneut was ik wel onder de indruk, serieus...
s Middags naar een Samburu dorp geweest (familie van de Masai) - de tijd staat stil bij deze nomaden volkeren, die puur leven van vlees, melk en bloed, only. Heel indrukwekkend de verhalen die verteld werden over hun cultuur, zo dicht bij de natuur. Zo worden overleden stamleden geschoren (zodat de geest los komt van het lichaam), en vervolgens in een ceremonie in de bush achtergelaten, waar vervolgens de wilde dieren voor de rest zorgen.. Tigtalle van dit soort verhalen, heel erg indrukwekkend..

Overnachten in de bush met allerlei rarae geluiden om ons heen. Hahaha.. heeeerlijk!

Donderdag naar het Samburu reservaat, waar we al heel veel 'game' gezien hebben, leeuwen (wow!!), luipaard (heel cool..), en het overige grut (impala's, crocs, olifanten natuurlijk, hele mooie giraffen..).

Gisteren nog een of andere waterval, lekker bijkomen. Dat is een van de leuke dingen van dit soort reizen, hoogtepunten gevarieerd met wat vrijblijvende bezienswaardigheden.

Hoe dan ook, ik hoop dat het jullie allen heel goed gaat. Vind het echt heel fijn dat ik zoveel reacties had op mijn vorige update.

Hier is alles top, going strong voor de Kilimanjaro!!
:)

Heel veel liefs vanuit Nakura, Kenya
Gregor

  • 26 November 2005 - 14:54

    Mam En Pap:

    Hier gaat alles goed,behalve met het weer.Vannacht zeker 20 cm sneeuw gevallen.Deze ochtend kwamen de laatste mensen pas om half 6 thuis na een verkeersinfact vanwege de sneeuw en hevige storm.Via de Sawadee reizengids kon ik vernemen dat je de vijfde dag de Thomson Falls zou bezoeken.De waterval naar 72 m.diepte.Moet erg indrukwekkend geweest zijn.Geniet er maar van en hou je taai.Doei!!

  • 28 November 2005 - 08:23

    Marcel Strik:

    hier in nl deels stroom uitgevallen, winterse buien in limburg naar ik vernomen heb, in zeeland veel regen. de plaatstelijke olifanten, apen en giraffen hebben hier een jas aan en kijken sjagrijnig.
    maar nu de hamvraag: kennen de masai "madagascar" ??

  • 28 November 2005 - 18:49

    Paula:

    b777 md11 a10 f100 of b743 of b747..ik was het ff vergeten. Gaaf te lezen dat het zo indrukwekkend is. Enjoy it. Wij trotseren dit oerhollandse weer wel...

    hang in there..Paula

  • 28 November 2005 - 18:52

    Paula:

    By the way..zei ik niet
    triple 7 ????????

    Nogmaals groetjes van een ex-stess

  • 28 November 2005 - 19:48

    T&P&R&B:

    Gelukkig zijn wij niet jaloers... ;)
    Hopelijk wil je nog wel terugkeren naar dit kikkerland, waarin files geen probleem meer zijn: we staan gewoon met z'n allen in 92 km file, en niemand die klaagt...Hoe is het met de 'stress'in Kenya?? Wel balen van al die bezienswaardigheden, maar we leven met je mee.
    De groeten uit Zaltbommel (21cm sneeuw!) Houdoe

  • 28 November 2005 - 20:54

    Jolande:

    Oke, oke ik geef het toe ik ben jaloers ik heb van de Big 5 er maar 4 gezien (geen luipaard)... maar dat was in 1998 toen hadden ze misschien nog geen luipaarden hahaha. ;-)Ik zit morgen ook weer in een B777 op weg naar A'dam. Heel veel plezier en veel groetjes uit NYC! tis hier niet koud en er is ook nog geen sneeuw... raar land!

  • 06 December 2005 - 10:05

    Sje:

    De sneeuw is inmiddels hier weer verdwenen, ik ben ontdooid en de vogels fluiten weer vrolijk. Heel veel plezier met de nog komende vakantiedagen, enjoy it!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 December 2005

Summit!!

07 December 2005

Pole Pole

26 November 2005

Hakuna Matata (Geen zorgen!)

20 November 2005

Klaar!

30 Oktober 2005

Aftellen...
Gregor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 40711

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: